Soalan Yang Lazim Ditanya Tentang

Syarikat

Klik soalan untuk keterangan lanjut

What is XANGO, LLC?

 

XANGO, LLC telah diasas berpegang pada visi “selamat untuk mempunyai impian semula.”.Dengan penciptaan satu kategori barangan dan makanan kesihatan tambahan, XANGO telah berjaya merealisasikan impiannya serta mengubah dunia sebagai syarikat pertama memperkenalkan minuman manggis kepada pasaran. Syarikat ini tidak akan berhenti di sini; pelan pembayarannya yang unik dan memuaskan telah mengubah landskap jualan langsung dengan bayaran sebenar 50 peratus kepada Pengedarnya. Struktur ini telah membolehkan usahawan-usahawan di seluruh dunia membina kewangan masa depan mereka di 35 negara.


Dari latar belakang yang serba sederhana, XANGO telah bangkit menjadi sebuah syarikat makanan berkhasiat global yang utama. Pada hari ini, ia menjalankan perniagaannya di lebih daripada 30 pasaran antarabangsa dengan lebih daripada 1 juta Pengedar bebas. Kejayaan membuka peluang dan XANGO memandang serius akan tanggangjawabnya memberi balik kepada badan amal kanak-kanak di seluruh dunia melalui Yayasan XANGO Goodness dan program Pek Hidangan XANGO.

Produk apakah yang dijual oleh XANGO?

 

Produk kemegahan XANGO ialah pencipta kategorinya, Jus XANGO®. Ia merupakan minuman manggis yang pertama dipasarkan di seluruh dunia dan merupakan peneraju pasaran di seluruh dunia. Sejak itu, syarikat ini terus menerajui pasaran dalam kategori manggis dengan rangkaian barangan premium penjagaan peribadi berasaskan manggis, iaitu Glimpse® Topical Skin Nutrition. Pada musim luruh 2009, XANGO telah melancarkan pencipta kategorinya yang terbaru, Eleviv™. Ia merupakan rumusan premium botanikal tanpa buah manggis yang dicipta khas untuk memulihkan tenaga serta membantu pelanggan berasa cergas semula. Syarikat ini turut memasarkan produk mandian yang lembut iaitu Penjagaan Keluarga Juni™, jenama multivitamin XANGO 3SIXTY5™ dan Minyak Kulit Manggis, sejenis minyak berkepekatan tinggi daripada manggis yang berkhasiat.™


Bagaimanakah saya beli produk XANGO?

 

Produk kesihatan premium XANGO boleh didapati di rangkaian Pengedar bebas di seluruh dunia. Anda boleh membeli produk daripada Pengedar yang tinggal berhampiran anda. Kilk di sini untuk mendapatkan lebih maklumat.


Bolehkah saya beli produk XANGO tanpa menjadi Pengedar?

 

Boleh. Produk XANGO boleh dibeli melalui beberapa cara: pada harga runcit melalui Pengedar bebas XANGO atau pada harga borong sebagai Pelanggan Keutamaan - khusus untuk pelanggan paling setia kami.


Mengapakah XANGO menggunakan pemasaran berangkaian untuk mengedarkan produknya?

 

Semua ini dapat disimpulkan dalam satu perkataan: tindakan. Pemasaran berangkaian ialah tindakan memperkenalkan satu produk menarik terus kepada orang ramai yang memerlukannya - lebih cepat daripada lain-lain kaedah pemasaran. Ia merupakan tindakan menceritakan kehebatan manggis dan lain-lain hasil botanikal baru kepada mereka yang memerlukan kebaikannya. Ia ialah tindakan seorang individu biasa membina sebuah perniagaan unik dan bebas dengan sedikit risiko kepada modal peribadi. Ia ialah tindakan jualan yang paling ‘bersih’, jualan ‘individu-ke-individu’ yang memanfaatkan semua orang, termasuk pelanggan yang menerima maklumat mendalam tentang produk ini. Mereka tidak akan menikmati faedah ini jika mereka ialah pelanggan runcit.


Apakah faedahnya menjadi Pengedar bebas XANGO?

 

Pengedar XANGO menikmati peluang membina satu perniagaan bebas yang memerlukan modal permulaan dan overhed yang sangat kecil. XANGO mengendalikan pemasaran jenama, penciptaan produk, bayaran komisen, penghantaran ke rumah anda dan banyak elemen lagi yang perlu dikawal oleh seorang peniaga biasa. Dan, Pengedar XANGO menikmati status kontraktor bebas dan faedah cukai kerana memiliki perniagaan mereka sendiri. Pengedar XANGO juga menikmati faedah eksklusif seperti promosi khas dan harga istimewa produk XANGO.


Persatuan bertauliah manakah XANGO merupakan ahlinya?

 

XANGO ialah ahli yang mempunyai reputasi dalam beberapa industri dan persatuan perniagaan yang memerlukan ahlinya menunjukkan standard kebertanggungjawab dan transparensi perniagaan yang tinggi. Antara persatuan yang disertai XANGO ialah ‘Natural Products Association’, ‘United Natural Products Alliance’, ‘Direct Selling Association’ dan ‘World Federation of Direct Selling Associations’.


Bagamanakah saya menghubungi syarikat ini?

 

Kami menggalakkan sesiapa yang mempunyai soalan, komen atau kebimbangan menghubungi kami. Sila pergi ke bahagian Khidmat Pelanggan kami untuk maklumat lanjut.


Di manakah ibu pejabat korporat XANGO?

 

Ibu pejabat XANGO terletak di
2889 Ashton Blvd.
Lehi, Utah 84043


Bolehkah saya melawat ibu pejabat XANGO?

 

Pengunjung adalah dialu-alukan. Dibuka dari Isnin - Jumaat antara 8 pagi - 5 petang.


Dalam pasaran apakah XANGO menjalankan perniagaannya?

 

Sasaran kami adalah di seluruh dunia - Kini, XANGO LLC beroperasi di pelbagai pasaran antarabangsa di seluruh dunia. Lihat XANGO Seluruh Dunia untuk senarai lengkap pasaran XANGO.


Badan amal apakah yang dibantu oleh XANGO?

 

Dari permulaan lagi, ia merupakan komponen utama cara XANGO menjalankan perniagaannya. Kerja amal syarikat ini melangkah setapak lagi pada 2009 dengan pelancaran Yayasan XANGO Goodness, kerja awam 501 (c)(3). Memanfaatkan daripada sumber global syarikat, XANGO Goodness ialah pergerakan amal sedunia yang bertujuan memperbaiki kebajikan kanak-kanak dan menyediakan peluang hidup, kesihatan dan harapan kepada mereka. Sebagai rakan kongsi aktif, XANGO, Pengedar serta pekerjanya melibatkan diri dalam aktiviti memungut derma, menyediakan tenaga sukarela dalam kerja amal dan menimbulkan kesedaran terhadap kerja amal yang disokong oleh syarikat.


↑ Kembali ke atas ↑

Peluang

Klik soalan untuk keterangan lanjut

Apakah yang boleh dilakukan oleh Pengedar XANGO?

 

Pengedar bebas XANGO merupakan individu atau entiti yang telah menandatangangi perjanjian Pengedar dengan XANGO. Pengedar bebas XANGO boleh memesan produk pada harga borong dan menjual produk itu kepada pelanggan untuk mendapatkan keuntungan. Pengedar bebas XANGO boleh merekrut Pengedar tambahan dan menerima komisen daripada jualan produk mereka di bawah pelan pampasan XANGO.


Bagaimanakah saya boleh menjadi Pengedar XANGO?

 

Dengan menandatangani perjanjian Pengedar bebas XANGO. Terdapat tiga cara anda boleh memohon untuk mendapatkan Hak Pengedaran: 1) Anda boleh mengirim atau faks kepada kami borang permohonan yang telah dilengkapkan, 2) anda boleh melengkapkan borang permohonan di internet, atau 3) anda boleh melengkapkan borang permohonan melalui panggilan telefon. XANGO menggalakkan pemohon mendapatkan bantuan penaja mereka semasa mendaftar.


Adakah mahal untuk memiliki Hak Pengedaran bebas XANGO?

 

Tidak. Anda hanya perlu bayar yuran keahlian sebanyak 120 MYR untuk memiliki perniagaan XANGO anda sendiri. Yuran yang murah ini membolehkan sesiapa sahaja menjadi Pengedar XANGO.


Apakah yang saya perolehi setelah mendaftar dan membayar yuran keahlian?

 

Apabila anda menjadi seorang Pengedar, anda memulakan satu perkongsian dengan XANGO. Kejayaan anda merupakan kejayaan kami, Oleh itu, perkongsian ini merupakan pelaburan besar XANGO. Selain menghadiri mesyuarat korporat XANGO dan mendapat sokongan penaja, anda akan menerima satu Kit Pengedar yang mengandungi beberapa peralatan jualan dan bahan sokongan bagi membantu anda memulakan perniagaan. Kami juga menyediakan pekerja pusat panggilan yang terlatih dan efisien untuk membantu dan memproses pesanan anda. Kami juga mempunyai laman web dengan “pejabat belakang” bagi memudahkan anda menjejak pertumbuhan dan perkembangan perniagaan anda.


Barapa banyakkah yang boleh saya jana sebagai Pengedar XANGO?

 

Kelebihan daripada bentuk rangkaian pemasaran XANGO ialah anda menentukan perolehan anda berdasarkan keupayaan dan jualan komisen daripada organisasi anda.


Bagaimanakah pelan pampasan membuat bayaran?

 

Pelan Pampasan merupakan kaedah yang mana Pengedar dibayar berdasarkan jualan runcit dan belian peribadi produk mereka, dan juga jualan runcit dan belian peribadi produk oleh Pengedar dan Pelanggan di bawah organisasi mereka. Kelebihan lain ialah pelan pampasan XANGO membuat bayaran mingguan, bulanan dan suku tahunan kepada Pengedar. Sila rujuk pelan pampasan untuk maklumat lanjut.


Berapakah yang akan dibayar bagi setiap pesanan?

 

Mengikut pelan pampasan XANGO, 50% daripada harga belian bagi setiap pesanan akan dibayar balik kepada Pengedar. Ia tidak akan berhenti.


Apakah itu ‘PowerStart’, ‘Unilevel’ dan Global Bonus?

 

‘PowerStart’ menawarkan komisen mingguan kepada Pengedar XANGO.
‘Unilevel’ menawarkan komisen bulanan kepada Pengedar XANGO.
Global Bonus menawarkan komisen suku tahunan kepada Pengedar XANGO.
Rujuk pelan pampasan untuk maklumat lanjut.


↑ Kembali ke atas ↑

Hak Pengedaran

Klik soalan untuk keterangan lanjut

Apakah itu Program Penghantaraan Automatik?

 

Program Penghantaraan Automatik (ADP) XANGO merupakan program pilihan yang memberi kuasa kepada XANGO untuk menghantar produk secara automatik kepada seorang Pengedar atau Pelanggan Keutamaan pada setiap bulan.


Bagaimanakah saya membuat perubahan pada ADP saya?

 

Hubungi jabatan Khidmat Pelanggan untuk membuat perubahan pada ADP anda. Permintaan mesti diterima sebelum atau pada 9 hari bulan dalam bulan tersebut agar dapat diproses untuk bulan itu. Jika pesanan diterima selepas 9 hari bulan, kami tidak menjamin bahawa kerja memproses akan dilakukan dalam bulan yang sama.


Sebagai Pengedar XANGO, bagaimanakah saya memesan produk?

 

Pengedar bebas XANGO boleh memesan produk dengan 1) menelefon jabatan Kemasukan Pesanan, 2) mengirim atau faks borang pesanan, atau 3) beli melalui ‘pejabat belakang’ di internet. Sila layari bahagian Panduan Perniagaan kami untuk maklumat lanjut.


Apakah polisi XANGO berkaitan pungutan dan pembayaran cukai jualan?

 

Seperti lain-lain syarikat, XANGO memungut dan membayar cukai jualan pada harga runcit.


Ini merupakan faedah kepada Pengedar bebas kami kerana ia menjimat masa mereka dan mereka tidak perlu bimbang untuk memungut dan membayar cukai jualan bagi perniagaan XANGO mereka. Oleh itu, mereka dapat memberi tumpuan untuk mengembangkan organisasi Pengedar mereka dan bukan menghabiskan masa memenuhi kehendak cukai jualan setempat.


Bagaimanapun, jika Pengedar ingin, mereka boleh mengurus proses ini dengan: 1) mendaftar dengan agensi cukai jualan setempat mereka, dan 2) menyerahkan sijil pengecualian cukai jualan kepada kumpulan Khidmat Pelanggan XANGO. Jika Pengedar mengikut proses ini, cukai tidak akan dipungut bagi pesanan mereka. Bagi pengedar ini, kami mengesyorkan agar mereka merujuk kepada penasihat cukai mereka untuk mendapatkan panduan yang memenuhi kehendak cukai jualan di negara mereka.


Apakah perbezaan antara akaun Pengedar dengan akaun Pelanggan?

 

Pengedar membeli produk daripada XANGO pada harga “borong” dan juga boleh membeli alat bantuan jualan. Pengedar boleh menaja Pengedar baru, membina ‘downline’ dan menikmati komisen. Pelanggan membeli produk daripada XANGO pada harga “runcit” dan mungkin tidak boleh membeli kesemua alat bantuan jualan kami. Pelanggan tidak boleh menaja Pengedar baru dan tidak boleh menikmati komisen. Pelanggan Keutamaan ialah Pelanggan yang menyetujui produknya dihantar secara automatik kepadanya pada setiap bulan dan mereka boleh membeli produk pada harga borong.


Jika akaun itu telah ditukar kepada akaun Pelanggan, bolehkah saya mendaftar semula menggunakan penaja/pengganti yang lain?

 

Boleh. Semua akaun runcit berhak menikmati kefleksibelan yang sama dalam memilih seorang penaja dan pengganti semasa mendaftar sebagai Pengedar baru.


Selepas akaun saya ditukar kepada akaun Pelanggan, bolehkah saya hanya membayar yuran pembaharuan dan dapatkan semula Hak Pengedaran saya?

 

Tidak boleh. Sebaik akaun itu ditukar kepada akaun pelanggan, Hak Pengedaran yang sebelumnya akan dibatalkan. Pelanggan runcit tidak boleh menaja Pengedar, menerima komisen dan memesan produk pada harga borong.


Bagaimanakah saya memperbaharui Hak Pengedaran saya?

 

Anda boleh memperbaharuinya dengan membayar Yuran Bahan-bahan & Pembaharuan Tahunan. Anda boleh melayari internet dan bayar melalui MYXANGO, menghubungi khidmat pelanggan, atau menghantar cek atau kiriman wang.


Adakah syarikat akan menghantar bil kepada saya dengan automatik?

 

Ya, syarikat akan menghantar bil bulanan kepada pelanggan dengan automatik.


Apakah yang akan berlaku jika saya tidak memperbaharui Hak Pengedaran saya?

 

Secara automatik, syarikat akan menghantar bil kepada Pengedar pada setiap bulan. Adalah menjadi tanggungjawab Pengedar untuk memaklumkan kepada XANGO jika mereka ingin menghentikan Hak Pengedaran mereka.


Mengapakan yuran pembaharuan saya dikenakan cukai?

 

Sebelum ini, yuran pembaharuan dikenali sebagai Yuran Pembaharuan Tahunan & Bahan-bahan. Ia mewakili kesemua bahan yang akan dibekalkan kepada Pengedar oleh syarikat di sepanjang tahun itu. Kami terpaksa mengenakan cukai jika bahan-bahan ini dikenakan cukai di negara anda.


Adakah syarikat akan menghubungi saya apabila yuran pembaharuan saya tamat?

 

Pengedar mungkin dihubungi oleh syarikat melalui emel, poskad atau telefon tentang bila dan cara memperbaharuinya.


Adakah saya diberi tempoh tangguh apabila yuran pembaharuan saya tamat sehingga saya mendapat seorang pelanggan runcit?

 

Ya. Terdapat tempoh tangguh selama 60 hari selepas yuran pembaharuan anda tamat.


Bagaimanakah syarikat menghubungi saya jika saya menukar alamat emel dan terlupa hendak memaklumkan kepada syarikat?

 

Jika syarikat tidak mempunyai maklumat yang tepat, syarikat tidak akan bertanggungjawab sekiranya ia gagal menghubungi Pengedar kerana maklumat peribadi yang tidak tepat.


↑ Kembali ke atas ↑
 
 
©2017 DBC, LLC